Hulpvraag/aanbod Hulpvraag/aanbod
Diaken zijn we allemaal

Wat zou het mooi zijn als er een groot netwerk zou komen bestaande uit gemeenteleden die een stukje van hun tijd willen geven aan anderen die de hulp hard nodig hebben. Die anderen zijn gemeenteleden van de Gereformeerde Kerk en de Hervormde Gemeente  én de (mede)mens daarbuiten.
Met andere woorden: voor alle Bennekommers !!
En daar kunt u een belangrijke bijdrage aan leveren; en dat belangrijke zit hem niet in het aantal uren dat u ter beschikking stelt. Nee, van elk uur, elke minuut die u bijdraagt, wordt een ander mens weer een stukje gelukkiger.
Niet alleen dat de kluswordt geklaard of dat er een oplossing komt voor het probleem, maar het feit dat er iemand is die even naar je  omkijkt of het probleem voor je oplost, geeft meerwaarde aan je bestaan; je doet ertoe !!

U doet ertoe !!
Dit houdt in dat iedereen zich vrij mag voelen om hulp te vragen.
Als u twijfelt……. misschien schroom voelt om iets te vragen……. u bent op de juiste plaats..binnen de eigen gemeente..mensen die om elkaar geven…….en graag helpen.

Heeft u hulp nodig? Vraag het gerust!

Wilt u hulp aanbieden? Vertel het ons!

Hier onderdeze pagina treft u een formulier aan, waarop de hulpvraag en/of het bieden van hulp ingevuld kan worden.

U kunt dit voorbeeld kopieren  en in een speciale afgesloten bus deponeren in de hal van de Brink of achterin de Oude- of St. Alexanderkerk.

We willen u er voor de volledigheid op wijzen dat het wel enige tijd kan duren, voordat van de hulpvraag of hulpaanbod gebruik wordt gemaakt. Er kan dus wat tijd overheen gaan, voordat u wordt benaderd.

Naam:

Adres:

Telefoonnummer:

E-mailadres:

0 Ik bied hulp

0 Ik vraag hulp

U kunt hierna aangeven op welk gebied u hulp vraagt / hulp kunt bieden:

0          tuinonderhoud (eenmalig of regelmatig in overleg)
0          voor iemand boodschappen doen (bijvoorbeeld tijdens ziekte /      revalidatie e.d.)
0          schoonmaken (bijvoorbeeld tijdens ziekte / revalidatie e.d.)
0          in de winter sneeuwvrij maken van stoep / galerij e.d.
0          taxi-ritje ziekenhuis / therapie
0          af en toe iemand bezoeken die behoefte heeft aan een praatje/     gezelschap
0          een wandeling maken met iemand die dit alleen niet kan / durft
0          de hond uitlaten (voor iemand die dit tijdelijk niet kan door              bijvoorbeeld ziekte / revalidatie)